zaterdag 20 april 2024

Zowel mijn tranen als mijn vreugde

'Ik zal Hem zowel mijn tranen als mijn vreugde schenken. Ik zal Hem mijn gebeden, mijn zuchten aanbieden. Zelfs als ze verward, inconsequent en gebrekkig zijn. Niets dat we Hem geven zal verloren gaan. Degene die zichzelf probeert te redden, is degene die alles verliest.'
(Uit 'Wees stil mijn ziel' van Elisabeth Elliot)


Dat is zo bevrijdend!
Dat ik me niet eerst hoef op te peppen en mooi te maken.
Dat ik niet eerst al mijn werk gedaan hoef te hebben of tevreden moet zijn met wat ik heb gedaan.
Dat ik niet eerst mijn gedachten en emoties onder controle hoef te hebben en de storm niet eerst hoeft te gaan liggen.
'Kom maar zoals je bent!'
Moet ik dat nou elke keer weer vergeten?!


1 opmerking:

  1. Wat een mooie citaat en zo helpend. Ik las onlangs in de krant (RD) dat het laatste huwelijk van Elisabeth Elliot heel moeilijk is geweest. De pijn die zij daardoor heeft ervaren heeft er misschien wel toe geleid, dat zij deze wijsheid met ons kan delen.

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen