donderdag 18 juni 2015

Advies vragen

Proverbs 20:11 (KJV) "Even a child is known by his doings, whether his work be pure, and whether it be right."

Ik mijmer een beetje over adviezen en raad vragen.
Eigenlijk zou ik dat veel vaker moeten doen.
Er zijn genoeg wijze mensen om me heen.

Raad vragen over wat past bij welk seizoen in je leven. 
Of over het doorbreken van steeds terugkerende patronen in je leven waar je niet blij van word.
Of heel eenvoudig kledingadvies zou ik al leuk vinden.
Of een beetje hulp bij het maken van keuzes die een grote impact op je leven hebben.
Iemand die je de voors en tegens van een gemaakt plan voorhoud.

Ik vraag niet zo gauw om advies of hulp of raad.
Worstel en vecht het eerst heel lang zelf uit.
Met God, dat wel.
Maar ik denk dat ik God nog meer zou eren
als ik de mensen om me heen wat meer zou bevragen.
Zo word de veelkleurigheid, de wijsheid en kennis van God
verspreid onder de mensen.

Vraag jij vaak advies van mensen?

Proverbs 15:22
Plannen falen als er geen overleg is,
maar door een veelheid van raadgevers komt het nodige tot stand.
Spreuken 15:22




Geen opmerkingen:

Een reactie posten